top of page

PRIVACYBELEID

ALGEMENE VOORWAARDEN FREELANCECOLORIST.NL
 

Artikel 1 Definities 

  1. FREELANCECOLORIST.NL, gevestigd te HAARLEM, KvK-nummer 76872625, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener of opdrachtnemer.  

  2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.  

  3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.  

  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.  


Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten door of namens dienstverlener.  

  2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.

  3. De overeenkomst bevat voor dienstverlener een resultaatverplichtingen. 


Artikel 3 Betaling

  1. Declaraties moeten binnen 30 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn vermeld is.

  2. Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door overschrijving van het verschuldigde bedrag op het door dienstverlener opgegeven bankrekeningnummer.

  3. Betaalt opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan zal opdrachtnemer voordat opdrachtgever in verzuim is een ingebrekestelling sturen met een redelijk termijn tot nakoming. Vanaf het verstrijken van deze redelijke termijn is opdrachtnemer gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. 

  4. Blijft opdrachtgever in gebreke, dan zal dienstverlener tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de opdrachtgever. Wanneer opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de hoofdsom tevens wettelijke (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. 

  6. Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan dienstverlener te betalen. 

Artikel 4 Aanbiedingen en offertes

  1. De aanbiedingen van dienstverlener zijn hooguit 1,5 maanden geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.

  2. Eventueel genoemde levertijden in de opdrachtbevestiging zijn bindend en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan alleen het recht op ontbinding indien de Opdrachtgever de files op de afgesproken tijd heeft aangeleverd en er geen sprake is van overmacht aan de kant van de Opdrachtnemer. 

  3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen in het geval dit wel zo is.

  4. Alle aanbiedingen en offertes van dienstverlener voor het sluiten van een Overeenkomst zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding of offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. dienstverlener kan niet aan haar aanbieding of offerte worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbieding of offerte een kennelijke vergissing of verschrijving bevat
     

Artikel 5 Prijzen

  1. De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief btw. 

  2. De prijs van de dienstverlening is gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde gegevens. Indien in werkelijkheid het aantal geoffreerde kleururen hoger uitvallen dan door de dienstverlener kon worden voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kan dit aanleiding geven tot een prijsverhoging. Voorbeelden hiervan zijn; slecht beeldmateriaal, beduidend sneller gemonteerd dan opgegeven -veel meer te kleuren shots-, een afwijkende lengte van het programma of een andere gewenste Look & Feel dan vooraf opgegeven.

  3. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen. Indien dit het geval is zal dit nadrukkelijk moeten zijn vermeld in de opdrachtbevestiging welke door beide partijen is ondertekend.

  4. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.

  5. De dienstverlener is gerechtigd om toeslagen die van toepassing zijn door te belasten op de slot factuur. De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat wanneer er binnen 24 uur een file moet worden gekleurd er een toeslag van 35% geldt op het afgesproken tarief. Tevens wordt er een weekend-toeslag van 15% doorgevoerd indien het te graden file later dan donderdagmiddag 17.00 uur wordt aangeleverd terwijl het weer gekleurd geretourneerd moet worden op de opvolgende zaterdag, zondag of maandag.

  6. Bij het niet tijdig afmelden van een overeengekomen kleurdag wordt er een boete verbeurt ter dekking van gemiste inkomsten voor die dag. Deze boete bedraagt € 150,- excl. BTW en wordt in rekening gebracht wanneer er later dan 12.00 uur s’middags, voorafgaande aan de dag van kleuren, wordt gecanceld.
     

Artikel 6 Prijsindexering 

  1. Bij het aangaan van deze overeenkomst zijn de overeengekomen prijzen gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de opdrachtgever de door te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen tenzij schriftelijk is overeengekomen de vergoeding gedurende opdracht niet te zullen verhogen.

  2. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan opdrachtgever. 
     

Artikel 7 Informatieverstrekking door opdrachtgever 

  1. Opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is beschikbaar voor dienstverlener.  

  2. Opdrachtgever is verplicht alle gegevens en bescheiden, die dienstverlener meent nodig te hebben voor het correct uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.  

  3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan dienstverlener ter beschikking gestelde gegevens en files, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.  

  4. Opdrachtgever vrijwaart dienstverlener voor elke schade in welke vorm dan ook die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde. 

  5. Stelt opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door dienstverlener verlangde gegevens en files beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit mogelijk voortvloeiende extra kosten en/of toeslagen voor rekening van opdrachtgever.  
     

Artikel 8 Intrekking opdracht

   1. Annulering van een Overeenkomst door Opdrachtgever is uitsluitend mogelijk indien zulks schriftelijk en vóór    
            het begin van de uitvoering van de Overeenkomst door dienstverlener is geschied. 

   2. In geval van annulering zullen te allen tijde de door dienstverlener gemaakte voorbereidingskosten door       
            Opdrachtgever aan dienstverlener worden vergoed. 

   3. Indien annulering plaatsvindt minder dan 21 dagen vóór het begin van de uitvoering van de Overeenkomst door           
            dienstverlener is Opdrachtgever een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 75% van de overeengekomen  
            totale prijs. Indien annulering plaatsvindt minder dan 7 dagen vóór het begin van uitvoering van de
          Overeenkomst door dienstverlener is Opdrachtgever een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 100% van de
          overeengekomen totale prijs.

   4. Dienstverlener is gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk schriftelijk te annuleren bij zodanige
          wijzigingen van omstandigheden dat nakoming in redelijkheid niet meer van dienstverlener kan worden
          verlangd. Opdrachtgever is in een dergelijk geval niet gerechtigd tot enige schadevergoeding.
 

 Artikel 9 Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.  

  2. Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden. 

  3. De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot.

  4. Files worden door opdrachtgever aangeleverd volgens overeengekomen specificaties.

  5. Alle teruglever data/tijden zijn een inschatting. De opdrachtgever mag niet afzien van zijn betalingsverplichting bij het overschrijden van de teruglever data/tijd tenzij de aanlever en retourdata schriftelijk zijn vastgelegd in de opdrachtbevestiging en daarbij een speelruimte van een halve dag in acht wordt genomen.

  6. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan de opdracht. Een minimum van 2 dagen is nodig voor werkzaamheden tenzij anders door de dienstverlener aangegeven.

  7. Mocht het geleverde werk van dienstverlener niet naar verwachting zijn, dient de dienstverlener de mogelijkheid en tijd te krijgen om de gewenste aanpassingen alsnog door te voeren. Opdrachtnemer is zich er            van bewust dat Opdrachtgever het werk moet opleveren aan een omroep en dat de tijd voor aanpassingen daarom kort is. Opdrachtgever zal opdrachtnemer minimaal 24 uur de tijd geven om de gewenste aanpassingen door te voeren.

  8. Het door opdrachtgever niet in orde bevinden van het geleverde werk kan tot 14 dagen na ontvangst van het werk schriftelijk worden gemeld.

  9. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat de kwaliteit van het te graden materiaal naar behoren is. Mocht dit niet het geval zijn kan dit leiden tot overschrijding van de terug/aanlevertijd alsmede het aantal uren dat er nodig is om het beeldmateriaal te voorzien van Color Grading.

  10. 10.Opdrachtgever wordt ge-acht het gegrade beeldmateriaal binnen 48 uur te downloaden van de server van dienstverlener. Het opnieuw uploaden kan leiden tot meerkosten.


Artikel 10 Contractduur opdracht

  1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en dienstverlener wordt aangegaan voor de duur van de opdracht.

  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet opdrachtgever dienstverlener schriftelijk in gebreke stellen.  

 
Artikel 11 Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.  

  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.  

  3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk schriftelijk in.  

  4. Indien partijen een vaste prijs (uurprijs en aantal uren) zijn overeengekomen, geeft dienstverlener daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze vaste prijs tot gevolg heeft.  
     

Artikel 12 Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens opdrachtgever niet aan dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil van dienstverlener, en/of door dienstverlener ingeschakelde derden, onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van dienstverlener kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend, stroomstoringen, computervirussen, stakingen, slechte weersomstandigheden, internet uitval en werkonderbrekingen.  

  2. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan dienstverlener niet aan zijn verplichtingen jegens opdrachtgever kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang dienst-verlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 7 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

  3. Dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als dienstverlener als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet. 


Artikel 13 Verrekening

  1. Opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan dienstverlener te verrekenen met een vordering op dienstverlener. 


Artikel 14 Opschorting

  1. Opdrachtgever doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Artikel 15 Overdracht van rechten

  1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. Uitgezonderd hierop zijn de intellectuele eigendomsrechten welke bij Opdrachtgever berusten. Deze kunnen door Opdrachtgever door elke derde worden overgedragen.


Artikel 16 Aansprakelijkheid schade

  1. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij dienstverlener de schade opzettelijk of met grove schuld heeft veroorzaakt. 

  2. In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan opdrachtgever bedraagt de schade niet meer dan het honorarium.   

  3. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van dienstverlener voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van dienstverlener of zijn leidinggevende ondergeschikten of door dienstverlener ingeschakelde derden. 


Artikel 17 Aansprakelijkheid opdrachtgever

  1. Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijke persoon, namens een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon tevens in privé opdrachtgever zijn. Daarvoor is vereist dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als de (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door de rechtspersoon is de natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van de declaratie, onverschillig of deze, al dan niet op verzoek van opdrachtgever, ten name van een rechtspersoon dan wel ten name van opdrachtgever als natuurlijk persoon of hen beiden is gesteld.


Artikel 18 Vrijwaring 

  1. De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door dienstverlener geleverde dienst. 
     

Artikel 19 Klachtplicht 

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct op schrift te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.  

  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 
     

Artikel 20 Opschortingsrecht

  1. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft dienstverlener het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan dienstverlener worden tegengeworpen.  

  2. Dienstverlener is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

  3. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van opdrachtgever zijn de verplichtingen van opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. 
     

Artikel 21 Intellectueel eigendom

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten op en in verband met de door Opdrachtnemer verrichtte opdracht - waaronder maar niet beperkt tot elke (ge-colorgrade) versie van het betreffende programma- berust bij de Opdrachtgever. Opdrachtnemer draagt hierbij onherroepelijk en onvoorwaardelijk alle rechten die zij kan doen gelden of die zij verkrijgt als gevolg van de voor Opdrachtgever te verrichten opdracht onbezwaard over aan Opdrachtgever.   

  2. Opdrachtgever zal er zoveel mogelijk voor zorgen dat in de aftiteling en andere promotionele uitingen omtrent het programma waarop de Overeenkomst betrekking heeft de naam en de rol van freelancecolorist.nl wordt vermeld. 

  3. Opdrachtnemer doet afstand van enig persoonlijkheidsrecht dat opdrachtnemer zou kunnen doen gelden op het programma c.q. verklaart dat hij hierop geen beroep doet.

  4. Opdrachtnemer verklaart en garandeert dat alle door haar ingeschakelde derden alle intellectuele eigendomsrechten welke zij zouden kunnen doen gelden uit hoofde van de verrichte opdracht en op elke (ge-colorgrade) versie van het betreffende programma onvoorwaardelijk en onherroepelijk (via Opdrachtnemer) overdragen aan Opdrachtgever, en dat deze derden tevens afstand doen van hun persoonlijkheidsrechten die wij zouden kunnen doen gelden op het programma c.q. dat zij verklaren hierop geen beroep te doen.

  5. Opdrachtnemer garandeert dat Opdrachtnemer en de door haar ingeschakelde derden bij de verrichting van de diensten, geen inbreuk maken op rechten van derden.
     

Artikel 22 Geheimhouding

  1. Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij ontvangt en alle andere informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn personeel en door hem ingeschakelde derden de genoemde informatie ook geheimhoudt.  

  2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

  1. die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;

  2. waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door de andere partij;

  3. die de ontvangende partij van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken

  4. die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.  

  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt onbeperkt in tijd.
     

Artikel 23 Boete op overtreding van geheimhoudingsplicht

  1. Overtreedt opdrachtgever of opdrachtnemer het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding, dan verbeurt opdrachtgever of opdrachtnemer een onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000 voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van €500 voor elke dag dat die overtreding voortduurt. Bovendien is er voor het verbeuren van deze boete geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure benodigd. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 

  2. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
     

Artikel 24 Niet-overname personeel

  1. Opdrachtgever neemt geen medewerkers van dienstverlener (of van ondernemingen waarop dienstverlener ter uitvoering van deze overeenkomst een beroep heeft gedaan en die betrokkenen zijn (geweest) bij de uitvoering van de overeenkomst) in dienst. Ook laat hij hen niet anderszins direct of indirect voor zich werken. Dit verbod geldt gedurende de looptijd van de overeenkomst tot twee jaar na beëindiging daarvan. Direct contact, op welke manier dan ook, met de door Opdrachtnemer ingeschakelde derden is ten strengste verboden.
     

Artikel 25 Geschillenbeslechting

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

  2. Alle geschillen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Haarlem.  
     

  Artikel 26 Gegevensbescherming

  1. Voor de interpretatie van artikel 27, waar gebruikte termen en uitdrukkingen niet zijn gedefinieerd in deze Overeenkomst, hebben ze de betekenis die hen is toegekend in Verordening (EU) 2016/679, zoals deze van tijd tot tijd worden gewijzigd of worden vervangen, en eventuele richtlijnen of wettelijke instrumenten die op grond daarvan worden ingevoerd (de "AVG").

  2. De Opdrachtnemer stemt ermee in het personeel van de Opdrachtnemer (het "Personeel welke een dienstbetrekking heeft met de Opdrachtnemer") op de hoogte te brengen dat: (i) de Opdrachtgever persoonsgegevens met betrekking tot leden van het Personeel van de Opdrachtnemer (in het bijzonder zakelijke contactgegevens) kan verwerken, zodat de Opdrachtgever zijn legitieme zakelijke belangen bij het beheer van deze Overeenkomst kan behartigen en de relatie met de Opdrachtnemer kan onderhouden; en (ii) Opdrachtgever dergelijke persoonsgegevens voor dit doel kan delen met de aan hem verbonden bedrijven, licentiegevers, onderaannemers en agenten, dit kan tevens omvatten het overbrengen van persoonsgegevens van het Personeel van de Opdrachtnemer naar andere landen buiten de Europese Economische Ruimte, in welk geval de Opdrachtgever ervoor zorgt dat er voldoende bescherming is voor dergelijke persoonsgegevens, hetzij door ervoor te zorgen dat de overdracht plaatsvindt op basis van een adequaatheidsbesluit (zoals de EU-VS Privacy Shield-overeenkomst), of door gebruik te maken van         
    waarborgen zoals beschreven in artikel 46 van de AVG; en (iii) het Personeel van de Opdrachtnemer kan contact opnemen met Opdrachtgever om hun gegevens gerelateerde rechten af te dwingen en meer
    informatie te verkrijgen over gegevensbescherming bij Producent.

  3. De Opdrachtnemer erkent dat hij verantwoordelijke is voor de verwerking van persoonsgegevens met betrekking tot de diensten die hij onder deze Overeenkomst verwerkt en zal ervoor zorgen dat het Personeel van de Opdrachtnemer bij de uitvoering van zijn verplichtingen onder deze Overeenkomst in alle opzichten voldoet aan de AVG en alle andere gegevensbescherming en/of privacywetten, richtlijnen, instrumenten, of reglementen of de daarmee verbonden praktijk ("Gegevensbeschermingswetten") en anders in overeenstemming met artikel 27 van deze Overeenkomst en elk beleid van Opdrachtgever dat aan de Opdrachtnemer is gemeld.

 

 Artikel 27 - Overig

  1. De Opdrachtnemer zal enkel na voorafgaande schriftelijke goedkeuring door Opdrachtgever gerechtigd zijn derden in te schakelen, welke schriftelijke goedkeuring Opdrachtnemer krijgt voor onderhavige Opdracht door middel van ondertekening van deze overeenkomst. De Opdrachtnemer zal de eventuele derden selecteren en volledige zeggenschap hebben over en verantwoordelijkheid dragen voor de ingeschakelde derden. 

  2. Opdrachtgever heeft geen enkele verplichting, aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid jegens de derden, voor handelen of nalaten van de derden, voor door de Opdrachtnemer en/of de derden geleden materiële of immateriële schade geleden als gevolg van het verrichten van de diensten. 

  3. De Opdrachtnemer blijft volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor betaling van alle (on)kosten die de ingeschakelde derden maken, tenzij anders overeengekomen.

  4. De Opdrachtnemer draagt zorg voor correcte aangifte en afdracht van alle door de Opdrachtnemer verschuldigde belastingen en premies en vrijwaart Opdrachtgever en zal haar volledig schadeloosstellen voor alle vorderingen van de Belastingdienst en/of derden ter zake van belastingen, sociale verzekeringspremies, overige vorderingen en opgelegde boetes en interest, alsmede de juridische kosten, die Opdrachtgever ter zake maakt, in verband met de verrichtte diensten. 

  5. Indien zich een gebeurtenis zoals bedoeld in artikel 27.4 voordoet, zullen Partijen elkaar onmiddellijk alle informatie met betrekking tot de inhouding van belastingen en (sociale) premies verstrekken, alsmede kopieën van alle relevante documenten met betrekking tot de betrokken Belastingdienst en/of uitvoeringsinstelling.

  6. Op eerste verzoek van Opdrachtgever dient de Opdrachtnemer medewerking te verlenen aan het treffen van maatregelen ter beperking van enig risico in het kader van de keten- en inlenersaansprakelijkheid zoals opgenomen in de Invorderingswet 1990. Deze maatregelen kunnen onder meer omvatten het storten van een deel van de Vergoeding op een g-rekening van de Opdrachtnemer en/of het overleggen van recente verklaringen betalingsgedrag afgegeven door de Belastingdienst. 

  7. Voor het geval dat de zakelijke relatie tussen Opdrachtgever en de Opdrachtnemer in het kader van belasting  en/of sociale zekerheidswetten wordt beschouwd als een (fictieve) arbeidsrelatie, verklaren Partijen hierbij uitdrukkelijk dat hun zakelijke relatie in geen geval een arbeidsovereenkomst ex artikel 7:610 e.v. BW vormt.

  8. Een afwijking of uitsluiting van deze algemene voorwaarden is slechts geldig indien dienstverlener daarmee uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd. 

Colorist?

Opdrachten via Freelancecoloristen.nl ontvangen?

Maak kennis met ons! Wellicht hebben we in de nabije toekomst een mooie opdracht voor je. Een opdrachtfee van 10% over de factuurwaarde (met een minimum van € 75,-) brengen wij jou in rekening.

CONTACT

Bedankt voor het indienen!

    © 2025 Freelancecolorist.nl  

    bottom of page